Csatornabemutató: KockaSajt

19
OSZD MEG

Az elmúlt 2 hétben a “heti legtöbb új feliratkozót szerzett magyar csatorna” toplistánk második helyét a PLACC után stabilan birtokolta egy idén januárban indult csatorna, a KockaSajt. Ha megnézzük a statisztikákat, látszik, hogy a kedvenc vicceink meganimálásával foglalkozó csatorna jelenleg napi szinten több száz feliratkozót gyűjt. A következőkben bemutatjuk nektek mivel is foglalkozik ez a csatorna, olvashattok egy rövid interjút az alkotókkal, és megpróbálunk választ találni arra a kérdésre, hogy mitől is olyan sikeres ez a csatorna?

kockasajt statisztika
KockaSajt csatorna által gyűjtött feliratkozószám napi bontásban (Forrás)

A Kockasajt a magyar YouTube egyik legtitokzatosabb csatornája, hisz az alkotóik arcát, nevét és talán igazi hangját sem ismerhetjük meg, annyi biztos, hogy a Star Network partnerei, így olyan ismert youtuberekkel vannak egy hálózatban, mint Pamkutya, Viszkok Fruzsi vagy a GameDayIroda.

Mi is lehet a KockaSajt sikerének titka?
A YouTube-on rengeteg tényező játszik közre abban, hogy egy csatorna sikeres lesz-e avagy sem. Ilyen például a minőség, a megoszthatóság, a humor, a meglepetés ereje, az egyediség, szerencse…stb. Úgy tűnik ebben a csatornában mind megvan! A KockaSajt viccvideóit imádják megosztani az emberek, és a különböző honlapok egyaránt. De miért?

Vannak azok a viccek, amiket valahol már mindenki hallott, imádjuk továbbmesélni őket, igyekszünk a lehető legjobban előadni, hogy minél nagyobbat üssön a csattanó. Gondoljunk csak bele, ha így szerettük az internet előtt is továbbadni ezeket a humoros történeteket, mi történik, amikor egy csatorna megfilmesíti azokat, és lehetővé teszi, akár a tömegeknek való “elmesélését”. Az internet világában inkább megosztani és továbbküldeni szeretünk dolgokat. Régen, amikor találkoztunk valami viccessel azt mondtuk “Ezt neked is hallanod kell” “ezt neked is látnod kellet volna”, most már meg tudjuk mutatni, egy egyszerű megosztással.

A KockaSajt tökéletesen megfelel a legújabb trendeknek, ami afelé mutat, hogy egyre rövidebb, sokszor pár másodperces tartalmakat fogyasztunk, melyek mosolyt csalnak az arcunkra és már haladunk is tovább. Ezt köszönhetjük talán az egyre inkább rohanó életmódunknak is, de ha belegondolunk, a kamaszkora nagy részét már internetezéssel töltő generáció mostanában lép(ett) ki a nagybetűs életbe, elkezdtek dolgozni, különköltözni, talán családot alapítani is, így az internetezési szokásaik is átalakultak, a “hazajövök a suliból kora délután és este 11-ig szórakozom a neten” részben lecserélődött a “van 3 percem valami viccesre, amíg a főnök nem figyel”-re. Addig pont van idő egy KockaSajt viccvideóra, amit az egyik kolléga küldött, mert ő jót nevetett rajta…
Ennek a trendnek egyik nagy előfutárai például a Vine videók voltak, de azóta már Facebookon és Twitteren is nagyon elszaporodtak a fél-egy perces videók, amelyeket szívesebben elindítunk és végig is nézünk, hiszen alig rabolnak el pár másodpercet az életünkből, és cserébe hasznos, vagy humoros tartalmat kapunk.

Természetesen sikerük titkáról, és még sok-minden másról, az alkotókat is megkérdeztük:

Honnan jött az ötlet, illetve van-e valamilyen hasonló külföldi példa ami inspirál titeket?
Az év elején jött az ötlet, hogy mi lenne, ha viccekből készítenénk gyerekesebb rajzfilmes képi világú, de mégsem annyira gyereknek való videókat a Youtube-ra.
Imádjuk a vicceket, így azonnal rá is cuppantunk a témára.
Bármiféle koncepció nélkül kezdtük el gyártani a videókat, csak annyit tudtunk, hogy szeretjük csinálni, és csak ez számított.
Külföldi példát nem láttunk. Persze sok animációs csatornát ismerünk, de egyiket sem hagytuk, hogy túlságosan befolyásoljon.
– Kik állnak a kisfilmek mögött, hány animátor? Hány szinkronhang? Mióta foglalkoztok hasonló animációk készítésével?
A Kockasajt videókat ketten készítjük, egyikünk rajzol és animál, a másikunk a hangos és videós technikai dolgokat csinálja. Együtt találjuk ki, melyik vicc legyen a következő áldozat, csak a mindkettőnktől 5/5-ös osztályzatúakat vesszük elő, aztán a koncepció és a szinkron közös munka eredménye. Van még két segítőnk, akinek néha elraboljuk a hangját, hogy pl. az Agresszív Kismalac, vagy a Paraszt fiú is egyedi hangon szólalhasson meg. 
Videó készítéssel körülbelül 3 éve foglalkozunk hivatásszerűen, az eredeti foglalkozásunk szerint egyikünk meseillusztrátor, a másikunk pedig hangmérnök.
– Hogyan terjesztitek a csatorna hírét, milyen marketing-eszközökre támaszkodtok leginkább?
A KockaSajt viccek gyorsan saját életre kelnek, jól megoszthatók a közösségi oldalakon. Rengeteg lelkes nézőnk nagyon aktív, küldi, osztja, ajánlja a videókat, és ezzel rengeteget segít a csatornának. Egyébként a szokásos Youtube-os megoldásokon kívül csak a FaceBook-on vagyunk jelen. 
– Van esetleg kedvenc viccszereplőtök, vagy vicctípusotok, amivel különösen szerettek dolgozni?
Nagyon szeretjük azokat a vicceket, amikben állatok szerepelnek, mert ezeket rajzolni is külön élmény és kihívás, hogy ne legyen teljesen gyerekes, de túl morbid se. Az elején azt hittük a Mórickás viccek lesznek a befutók, aztán ahogy jobban belemélyedtünk a témába, rá kellett döbbennünk mennyire sokféle vicc és történet létezik. Csináltunk sok állatos viccet, átkalandoztunk a morbid vizekre és mostanában a parasztos, Gazsis és persze a nyuszikás viccek a favoritok. 

– Mit gondoltok, mi a megfilmesített viccek sikerének titka? Hittétek volna pár hónappal ezelőtt, hogy ez ilyen nézőszámokat produkál majd?
Már az elején éreztük, hogy ilyesféle videókra szüksége van a magyar közönségnek. Egyszerre jutott az eszünkbe, hogy ilyeneket kell csinálnunk, így nem volt kérdés, hogy nekiugrunk. Fogalmunk sem volt, hogy mennyire fog működni, de azt gondoltuk, ha mi szeretjük őket – mármint a videókat – biztos lesz más is akinek tetszeni fognak! 🙂

Szólj hozzá!